Ile kosztuje kładzenie asfaltu? Koszt kładzenia asfaltu zależy od przygotowania podłoża i ilości warstw. Za prace przygotowawcze trzeba zapłacić około 100 PLN / m2. Jedna warstwa asfaltu to około 120 PLN / m2, a asfalt dwuwarstwowy, twardszy i bardziej równy, kosztuje około 200 PLN / m2.
Komu powierzyć kładzenie asfaltu? Wyślij zapytanie do odpowiednich i ocenionych fachowców budownictwa lądowego w Twojej okolicy - bezpłatnie i bez zobowiązań! Wystarczy wypełnić poniższy formularz.
Wasza ilość
jednostka
orientacyjna cena
Wasza cena
Orientacyjna cena asfaltowania wraz z planem wstępnym - bez przygotowania podłoża poniżej 200 m2.
Orientacyjna cena asfaltowania z planem wstępnym - bez przygotowania podłoża powyżej 200 m2.
Cena łatania asfaltu. Cena łatania pęknięć w asfalcie. Cena wypełnienia z elastycznej zimnej masy bitumicznej. Cena naprawy pęknięć do 2 cm.
Jeśli chodzi o aranżację podjazdu do domu i samego podwórka, bardzo ważne jest, aby wybrany materiał był odpowiedni stylistycznie i harmonijnie z otoczeniem, a także był funkcjonalny i trwały. Dlatego wiele osób wybiera asfalt.
Jedną z głównych zalet asfaltowania jest szybkość kładzenia, ponieważ można go ułożyć na dobrze przygotowanej nawierzchni w ciągu jednego dnia. Inne ważne powody to łatwa konserwacja i praktycznie nieograniczona trwałość. Asfalt jest jednym z najbardziej odpornych i trwałych materiałów, nawet jeśli co zimę jest posypywany solą. Jest najłatwiejszy do oczyszczenia z niego śniegu i nie pozostaje na nim ani piasek, ani kamienie. Cena asfaltowania w stosunku do innych rodzajów nawierzchni podwórkowych jest bardzo akceptowalna. Zależy to od lokalizacji, przeznaczenia, wielkości i grubości.
Chociaż jego zalety są liczniejsze, asfalt ma też wady. Latem przyciąga i promieniuje ciepło. Może się przegrzać na tyle, by spowodować oparzenia, jeśli nadepniesz na niego boso. Asfalt rozszerza się w wysokich temperaturach, a pęka w niskich i brzegi mogą sie kruszyć. Następnie w pęknięciach gromadzi się woda i brud, a asfalt powoli się rozpada. Problem pojawia się również w przypadku konieczności wykonania nowych instalacji i przyłączy. Asfalt należy ciąć, a następnie łatać. Różnice między starym a nowym asfaltem są widoczne zarówno na krawędziach, jak i w kolorze. W przypadku powierzchni brukowanych płyty są usuwane, a po naprawie instalacji układane z powrotem bez widocznych śladów.
Podobnie jak w przypadku innych wąsko profesjonalnych prac, przy asfaltowaniu ważne jest, aby wszystko wykonał doświadczony i fachowy wykonawca, który daje gwarancję zarówno na materiał, jak i na swoją pracę. Dobrze położony asfalt to gwarancja jego długowieczności, dlatego szukaj doświadczonych fachowców, którzy wykonają pracę zgodnie z profesjonalnymi standardami i Twoimi życzeniami.
Wybór rodzaju asfaltu zależy od następujących czynników:
- przeznaczenie terenu: droga dojazdowa, ścieżki, podwórko lub podobne,
- rodzaj obciążenia: lekkie, średnie ciężkie,
- lokalizacja obiektu,
- wartość inwestycji.
Niezależnie od tego, na jaki rodzaj asfaltu się zdecydujesz, dobrze przygotowane podłoże jest niezbędne, ponieważ asfalt nie jest materiałem samonośnym, czyli nie można go kłaść samodzielnie.
Cena asfaltowania jednowarstwowego jest z pewnością najniższa. Nadaje się do mniej używanych podwórek i podjazdów.
Kombinacje wykonania jednowarstwowego asfaltowania:
- przy lżejszym obciążeniu powierzchni (do 3,5 tony) frakcja kamienia może wynosić 0-11 lub 16 mm, a grubość samej warstwy asfaltu 5-6 cm;
- przy większych obciążeniach powierzchni (do 8 ton) frakcja kamienia może wynosić 0-16 mm, a grubość samej warstwy asfaltu 7-8 cm.
(Te dane mają charakter informacyjny. Właściwy rodzaj asfaltu i jego grubość są określane na miejscu podczas wizytacji terenu.)
Tego typu rozwiązanie nadaje się do budowy dróg dojazdowych i placów, które oprócz samochodów osobowych powinny wytrzymać obciążenie cięższych pojazdów. Asfalt dwuwarstwowy jest lepszej jakości, ponieważ ma grubszą warstwę dolną wykonaną z kamienia o większej frakcji. Taka powierzchnia lepiej znosi obciążenia w wysokich temperaturach. Cieńsza, górna warstwa asfaltu jest z kamienia o mniejszej frakcji, tak że powierzchnia jest gładka. Grubość obu warstw wynosi na ogół 8 cm, przy czym warstwa dolna ma około 5 cm, a górna około 3 cm. Ten rodzaj asfaltu oprócz lepszej jakości jest też nieco droższy, ale jest trwalszy i lepiej wygląda.
Kombinacje wykonania dwuwarstwowego asfaltowania:
- przy większych obciążeniach powierzchniowych (do 8 ton) frakcja kamienia dla warstwy dolnej wynosi 0-22 mm, a dla warstwy górnej 0-8/11 mm. Grubość dolnej i górnej warstwy asfaltu wynosi po 5 cm;
- przy coraz większych obciążeniach powierzchniowych (do 10 ton) frakcja kamienia dla warstwy dolnej wynosi 0-22/32 mm, a dla warstwy górnej 0-11 mm. Grubość dolnej warstwy asfaltu wynosi 10 cm, a górnej 3-4 cm.
(Te dane mają charakter informacyjny. Właściwy rodzaj asfaltu i jego grubość są określane na miejscu podczas wizytacji terenu.)
Jeśli chcesz, aby utwardzona nawierzchnia długo i skutecznie wytrzymywała wszelkie obciążenia – ciężar samochodu, zmiany temperatury, opady, rozsypywanie soli i tak dalej – bardzo ważne jest, aby podłoże było wykonane w odpowiedni sposób. W przeciwnym razie teren może ulec pogorszeniu i dojść do tzw. osuwiska i do pęknięć w asfalcie oraz pojawienia się dziur. Podłoże pod nawierzchnie jezdne przeznaczone dla samochodów osobowych wykonuje się poprzez wykopanie 0,6 m ziemi. Jeżeli na danym terenie planowany jest większe obciążenie, to wykop jest większy. Podczas kopania nie możemy zapominać o odprowadzaniu wody deszczowej, i teren musi mieć spadek po przeciwnej stronie obiektu 2%, czyli 2 cm na metr. Zaleca się montowanie kratek odwadniających przy drodze. Około 0,4 m dużych kamieni w hałdach (żwir lub duże kruszywo) wysypuje się na teren uzyskany przez drążenie nasypu. Przed wypełnieniem kolejnej warstwy hałdy te rozprowadza się tak, aby uzyskać równą warstwę i dobrze zagęszcza. Odpady budowlane lub duże kamienie, czyli wszystko, co nie ma jednolitego kształtu i wielkości, nie może być używane do zasypywania, ponieważ taki materiał nie może być równomiernie rozłożony lub zagęszczony. Kolejnie następuje wypełnienie drugiej warstwy drobniejszej frakcji około 0,2 m. Ta górna warstwa kruszywa będzie podtrzymywać asfalt i dlatego musi być jeszcze lepiej nabita, bardziej zwarta. Obie warstwy razem tworzą tzw. tampon.
Jak już wspomnieliśmy, rodzaj i grubość asfaltu określa się zgodnie z przeznaczeniem przyszłej nawierzchni. Najczęściej na nawierzchnie jezdne wykonuje się asfalt dwuwarstwowy, z grubszą warstwą dolną o grubości 5 cm i drobniejszą warstwą górną o grubości 3 cm. Po naniesieniu, obie warstwy muszą być dobrze zagęszczone walcem, co zwykle trwa kilka godzin. Zalecamy, aby asfaltowanie wykonywać w czasie, gdy temperatura na zewnątrz wynosi około 10°C, czyli na początku sezonu budowlanego. Jest to ważne, aby asfalt nie ostygł zbyt mocno między przygotowaniem a kładzeniem i można go było dobrze walcować, czyli zagęszczać. Deszczowa pogoda nie jest najkorzystniejsza, ponieważ masa asfaltowa trudniej przykleja się do tamponu i łatwiej pęka. Zaleca się wypełnienie asfaltu, gdy tylko tampon będzie gotowy, ponieważ pozostawiony na długi czas i używany, tampon pod kołami samochodów całkowicie zmięknie i rozsypie się.
Przy asfaltowaniu naprawdę nie warto oszczędzać na przygotowaniu podłoża. Dobrze zagęszczony tampon oraz wysokiej jakości wypełnianie i walcowanie asfaltu są kluczem do długowieczności utwardzonej nawierzchni. Dla trwałości asfaltu ważne jest również wykonanie krawędzi i spojeń z innymi materiałami. Jeśli krawędzie nie są dobrze wykonane, asfalt będzie się łamał i kruszył. Przez pęknięcia powierzchniowe woda wnika do głębszych warstw i uszkadza je. W najgorszym przypadku cała warstwa asfaltu może spuchnąć i unieść się. Dużo częściej występują dziury, w których zatrzymuje się woda i inne zanieczyszczenia. Z biegiem czasu na asfalcie pojawią się ślady opon i rozkwitające pęknięcia (jeśli zawsze jeździ się tą samą trasą i parkuje w tym samym miejscu). Łatwo to zauważyć, zwłaszcza latem, kiedy asfalt mięknie pod wpływem upału i nie trzeba zostawiać na nim ciężkich rzeczy, żeby nie pozostały odciski. Asfalt może również zostać uszkodzony przez wycieki oleju z samochodów lub innych materiałów ściernych. Niektóre z tych plam są niemożliwe do usunięcia; asfalt można tylko wyciąć i wylać nowy.
Daibau.pl pomagamy w wycenie inwestycji i wyborze wykonawcy do twojego domu
Asfaltowanie
Podjazd do domu szerokość 4 m 4860 zł do 8100 zł
Wyrównanie drogi po zakończonych przyłączach
Miejscowość: Niepołomice.
Zakończono przyłącza mediów do budowanego domu jednorodzinnego. Wydział Gospodarki Komunalnej wymaga przywrócenia nawierzchni do stanu pierwotnego. Szczegóły w załączniku.
4050 zł do 6750 zł
Położenie asfaltu
Witam. Interesuje mnie asfaltowanie jednowarstwowego i dla porównania dwuwarstwowego. Ilość to około 300 m2, przy czym około 1/3 to łuk pod górkę (spadek o jedną kondygnację budynku). Wstępnie chciałbym zająć się tematem w przyszłym roku. 8100 zł do 13500 zł
Magazyn ze świeżymi pomysłami i poradami naszych autorów na temat urządzenia Twojej przestrzeni życiowej.